de eerste week - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Lonneke - WaarBenJij.nu de eerste week - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Lonneke - WaarBenJij.nu

de eerste week

Door: Lonneke

Blijf op de hoogte en volg Lonneke

26 Juli 2017 | Australië, Noosa Heads

na een goede vlucht van meer dan 24 uur met een overstap in hong Kong kwamen we rond 20 uur aan in Sydney. Gelukkig hadden we het hotel al geboekt 57 Hotel in Sydney. Dus snel een taxi genomen, spullen op de kamer gezet en in de pub tegenover het hotel genoten van een heerlijk Australisch biertje. Na een redelijk goede nacht uitgeslapen tot 11 uur. In het hotel kan je heerlijke koffie krijgen dus na 2 cappuccino's op naar Darling Harbour. Vanaf het hotel prima lopend te doen. Vlak voor Darling Harbour ligt een leuk parkje met een super gaaf speeltuintje. Dus wij genoten van de zon en de kinderen konden zich even uitleven in de speeltuin. Daarna doorgelopen naar Darling Harbour en daar lekker geluncht. Het was rond de 21 graden dus heerlijk weer om actief wat te doen. Daarna doorgelopen naar de Harbour Bridge en het Opera House. Daar hebben we de pond genomen naar Manly. Vanaf het water heb je echt een prachtig uitzicht over de Harbour Bridge en Opera House. De tocht met de wind duurt ongeveer een half uur. Omdat het winter is is het wel vroeg donker dus rond 17 uur begon het al flink te schemeren. S'avonds bij een leuke italiaan gegeten en rond 22 uur proberen te gaan slapen. Dat ging goed alleen waren we allemaal rond 1 uur wakker. Even wat lezen en toen vielen we gelukkig weer snel in slaap. De volgende dag (zaterdag) hadden we een fietstocht geboekt bij Bikebuffs.com.au een absolute aanrader. De tocht duurde meer dan 5 uur en we hebben prachtige plekken bezocht die we anders nooit gezien hadden. De geheime tuin van Wendy, tot de prachtige botanische tuinen. En plekken waar je een prachtig uitzicht hebt over de stad. De gids Greham deed het super leuk. Voor de kinderen waren er fietsen precies op maat. Daarna bij een pub een hamburger gegeten en na een dag vol inspanning moe maar zeer voldaan gaan slapen. Zondag zijn we naar Bondi Beach gegaan. De jongens wilde heel graag zwemmen dus zijn gelijk het water ingesprongen. Heerlijk om te zien. Daarna in het zonnetje lekker geluncht. Bij Bondi beach is ook een skate park. indrukwekkend wat sommige mensen kunnen op een skateboard. leuk om te kijken. Daarna terug naar het hotel, even douchen en relaxten en s'avonds gegeten bij de thai. Maandagochtend op tijd op om naar het vliegveld te gaan. We vliegen vandaag naar Brisbane waar onze camper reis echt gaat beginnen. Bij het vliegveld werden we opgehaald door Jucy. De camper overdracht ging snel en soepel. Maar tjee wat hebben we toch veel spullen mee en de camper is best klein. Lucy Condo. Maar alles erin gezet en omweg naar de eerste stop, ongeveer 80 km boven brisbane. Maar eerst even naar de supermarkt. We kwamen uiteindelijk het donker aan. Gelukkig beschikken de campings hier over algemene keukens en picknick faciliteiten dus we konden goed koken en eten met licht. Want dat moeten we echt kopen......een lamp. Goed geslapen in onze knusse camper. Vandaag doen we een niks. Om 10 uur liggen Thije en Hidde al in het zwembad. Na een douche voegde Mars en ik ons erbij. Lekker lezen, zwemmen en genieten van de zon. Best een goede winter met 25 graden. Daarna een stuk langs de prachtige kust gelopen. Vanmorgen om 8 uur op en alles klaar maken voor etappe 2 naar Noosa Heads. Onderweg gestopt voor een goede kop koffie en later nog even gestopt om een stukje over het strand te lopen. Zitten nu op de Big4 camping Ingenia In Noosa. Zojuist een 3daagse campeertrip naar Fraser geboekt. Vrijdag vertrekken we. Het kamperen gaat ons steeds beter af, de camper staat sneller, spullen hebben een plekje. Heel fijn. Thije en Hidde spelen heerlijk of in het zwembad of op het springkussen. Er zijn alleen niet veel andere kinderen. De meeste mensen op de camping zijn 65plussers die de winter ontvluchten uit het zuiden. Maar de jongens kunnen heel goed spelen samen. Er zijn hier veel vogels, in de boom naast onze camper zitten een soort papegaaien . Morgen Noosa bekijken en wellicht zien we een Koala want die komen hier in het wild voor. Maar ook de kust is prachtig. Schrijf snel weer. (ps vergeef mij de taal en spelfouten, internet is niet best dus moet snel typen)

• 26 Juli 2017 - 09:57

Kees De Vries:

Dat gaat heel goed met jullie, de organisatie loopt gesmeerd. Botanische tuin, Australisch biertje, langs de kust lopen, ja dat zijn dingen die spreken mij aan. Fijn dat de mannetjes zich ook goed kunnen vermaken. Leuk verslag Lon.
    Wij krijgen bezoek van Jaap en Marja uit Wageningen en gaan ook langs de kust lopen maar dan bij de Hondsbossche Zeewering. Voor vanavond heb ik o.a. vegetarische kerriesoep gemaakt.
    We zoeken de plekken waar jullie heengaan op via Google maps.
    Goede reis verder gewenst en tot het volgende verslag.

• 26 Juli 2017 - 10:49

Papa/opa/Pieter:

Een heel mooi, boeiend en onderhoudend verslag Lon. Chappeau !

• 26 Juli 2017 - 10:56

P:

Correctie. Volgens mama is "chapeau" met één "p".
    Nu ik het lees, denk ik dat ze gelijk heeft!

• 26 Juli 2017 - 10:58

Gerry:

Wat een leuk verslag Lon. Ik zie het zo voor me. En het weer is natuurlijk geweldig! Energie om dingen te doen. Zo'n kleine camper is ook heel gemakkelijk lijkt me! Je kunt overal komen! Maar dat is in Australië natuurlijk ook geen punt! Veel plezier en een knuffel Xx