coromandel - Reisverslag uit Coromandel, Nieuw Zeeland van Lonneke - WaarBenJij.nu coromandel - Reisverslag uit Coromandel, Nieuw Zeeland van Lonneke - WaarBenJij.nu

coromandel

Door: Schagen

Blijf op de hoogte en volg Lonneke

14 December 2011 | Nieuw Zeeland, Coromandel

Had net een heel stuk geschreven en bij het opslaan verbinding weg, alles kwijt. Maar goed het regende dus in auckland, jammer maar toch lekker queens street afgewandeld en de skytower bezocht. Was leuk om zo een overzich van de stad te krijgen. S' avonds in het hotel gegeten, Thije viel ondeer de tafel in slaap. Rond 22 uur allemaal naar bed, maar helaas om 1 uur waren we allemaal weer wakker en toen van 1 tot 5 diego gekeken. We hadden de wekker om 8 uur gezet dus datwerd een kort nachtje. Na het ontbijt kwam de taxi om ons naar de camoer te bregen. thije klaagde over buikpijn en uitgestapt moest hij overgeven. Hopelijk geen wagenziek net nu we een camperreis gaan maken......
Camper is groot! Wel echt wennen om daar mee op pad te gaan. Wat een geluid maken alle rammelende kopjes en borden. Niemand had me dat van te voren verteld, dat is echt wennen.....steeds een kasje die open vliegt en je moet alles steeds goed wegzetten voordat je wegkan. Voordeel is wel alle blijft netjes!
Onze eerste stop is coromandel. Wat is dat mooi, prachtige heuvels met baaitjes en kleine eilandjes, met regen geeft dat een heel mysterieus beeld. Evende regen, het blijft hier maar regenen. Nu ben ik aleen geen kampeerderder maar met regen is het helemaal een uitdaging....( ik safe de tekst even schrijf zo weer verder) ? Ga weer verder. Dus kamperen is voor mij echt wennen. Vooral met regen, alles is gelijk nat en vies en zo'n camper is natuurlijk handig,je kan overal heen, hebt altijd alles bij je maar dat is ookmgelijk het nadeel, het is een gedoe zo' n grote geluid makende auto. We zullen er vast aan wennen......
De kinderstoeltjes zijn niet de veilige van thuis. Bij ee bocht vliegen de kinderen met stoel en al naar de anderre kant, we hebben maar besloten ze vast e zetten in de gordels zonder stoel. Ziet er een stuk veiliger uit.
Vandaag ee hele mooie trein tocht gemaakt over de heuvels van coromandel met magische en adembenemende vergezchten. Wow! Maar helaas wel met regen....( opslaan) . En ik had hierna nog een heel stuk geschreven maar helaas intnet viel weg dus ook mijn tekst grrr.
De trein daar waren we gebleven,wat was het leuk! De mannen verrmaken zich het beste met alle verschillende speeltuintjes. De regen maakt ze niks uit. Gelukkig maar! Vanavond hebben we ge bbq t, en alles in de familiekamer opgeten. Dat is een soort van huiskamer die voor openbaar gebruik is. Verder is alles goed ingericht op families. Een familiebadkamer, familieeetkamer. Super! Morgen naar rotarua!ben benieuwd wat ons dat gaat brengen, voorspelling is regen, daar houden we maar rekening mee.......! Ik word nog een keer een kampeeer ;-)
Hopleijk ook een nacht doorslapen, fingers crossed.
Oja ik schrijf dit alles op de ipad dus vergeef de type en (ipad blijft soms hangen) en ook de spelfouten voor de vorm ;-)
Eerste indruk, adem benemend mooi, bijzondere vergezichten, vriendelijke mensen eneen herkenbare zomer!
Tot snel

• 14 December 2011 - 10:42

Marloes:

Hoi lieverds, leuk om hier wat te lezen. Lijkt me ook best even wennen om met een camper op pad te gaan. Wat zielig dat thije even moest spuugen, maar gelukkig hebben de jongens het naar hun zin. Ze vinden het waarschijnlijk ook heel stoer dat ze niet in een kinderstoeltje hoeven te zitten. Ik ben super benieuwd naar foto 's. Veel plezier xxx

• 14 December 2011 - 15:26

Gerry:

Wat geweldig dat de reis meeviel, zo'n jetlag is lastig de eerste paar dagen.
    Wat akelig dat Thije niet fit is, hoop dat het zo weer over is.
    Hebben jullie al laarzen gekocht? Want als het zo regent is dat misschien handig. Wel fijn dat de camper lekker ruim is, slapen er goed in? Heb je een beetje contact met de andere vakantiegangers op de camping? En liggen de campings in de buurt van de stad? Of moet je elke keer met je hele hebben en houden boodschappen doen? Gaat jet koken goed in de camper of halen jullie veel?
    Wat fijn om iets van jullie te horen!
    Jongens, heel veel plezier en tot horens.
    Geef je Thije en Hidde een dikke pakkers van mij?
    Liefs mam

• 14 December 2011 - 15:54

Jen:

Oh wat heerlijk allemaal. Hopelijk stopt het snel met regenen. En hahahahhaha grappig, straks wil je niet anders meer ;-) Weer een x kamperen in Frankrijk??? Geniet er lekker van. Enne wat een ontzettende leuke uitnodiging voor Hidde z'n verjaardag. Geniet ervan en liefs voor de mannetjes. Ook van Tijn een grote GROET voor z'n allerbeste vriend.

• 14 December 2011 - 18:13

Pieter/Papa/Opa:

in Christchurch is het nu 24 graden C. Jullie gaan de zon tegemoet

• 14 December 2011 - 20:33

Ingrid:

hoi lieverds, fijn wat van jullie te horen.Jammer dat het weer niet mee werkt. Gaat het met Thije weer goed? Waarschijnlijk oververmoeid. Voor we jullie bericht lazen, toevallig op de tv een prachtige treinreis op het noorder eiland in NZ gezien, dat was wel toevallig, het was genieten, een prachtige natuur. Geniet Marcel ook van het kamperen? Heel veel plezier. liefs Ingrid. dikke kus voor Thije en Hidde.

• 14 December 2011 - 20:34

Elles:

lieve lon en marcel en de kids..
    heel veel plezier en wij blijven jullie volgen..

rotarua is echt prachtig nu maar duimen op droog weer...

liefs elles

• 16 December 2011 - 08:33

Ingrid :

Zo leuk om te lezen wat jullie allemaal meemaken! En ik ben blij dat de jongens het ook zo goed doen. Ga lekker genieten, en alvast hele fijne feestdagen!!!