Greymouth, Nelson, Welllington, Wanganui, Waitomo - Reisverslag uit Nelson, Nieuw Zeeland van Lonneke - WaarBenJij.nu Greymouth, Nelson, Welllington, Wanganui, Waitomo - Reisverslag uit Nelson, Nieuw Zeeland van Lonneke - WaarBenJij.nu

Greymouth, Nelson, Welllington, Wanganui, Waitomo

Door: Schagen

Blijf op de hoogte en volg Lonneke

12 Januari 2012 | Nieuw Zeeland, Nelson

Vanaf Wanaka moesten een een flink stuk rijden naar Grehmounth een hele mooie route welke vlak langs de fox en de Frans Josef gletsjer loopt. Bij de Frans Josef even gestopt voor een lunch in het plaatsje zelf. Daarna snel weer door. De rit was eigenlijk iets te lang maa omdat we in Wanaka gestopt waren moesten we km maken. Thije en Hidde deden het perfect. Die slapen vaak een uurtje of langer wanneer we rijden. In Greymouth aangekomen gingen de mannen direct spelen in de speeltuin. De camping ligt aan zee dus daarna even een kijkje op het strand genomen. Er lag veel aangespoeld hout dus lekker aan de slag met grote takken verzamelen. Daarna de BBQ aangezet en gezellig gegeten. De volgende ochtend door richting het noorden met als doel Abel Tasman park. Helaas bleken alle campings vol te zitten en uiteindelijk hebben we een plek gevonden in Mapua vlak bij Nelson. Niet aan de blauwe baai wat we in gedachten hadden maar een hele gezellige camping aan zee met zwembad en restaurant. Direct besloten hier maar 2 nachten te blijven, na al het rijden even rust even net rijden. S'avonds gezellig uit eten geweest in het restaurant op de camping. Heerlijke pavolva als toetje gegeten mmmm. De volgende dag begon wat bewolkt maar de temperatuur was goed dus zwemmen. Ik heb wat wasjes gedaan (moet ook gebeuren) en aan het eind van de middag gezellig wijntjes gedronken op het terras.

4 jan; vanavond gaan we met de boot naar Wellington, vandaag was het plan naar Nelson te gaan. Maar het was zo enorm warm. Dus naar het strand. Mars is met de mannen de zee in gegaan en ik heb heerlijk een paar uurtjes gelezen. Mars was wel vergeten zijn rug in te smeren met als resultaat een flinke verbrande rug....
daarna even wat gegeten en toen in de camper richting picton. wederom de route over de queen charlotte drive, die is zooo mooi met prachtige vergezichten over de sounds. te mooi. Wat een mooie afsluiter van het zuider eiland. Hier willen we terug komen.
De boot reis verliep goed de kids konden gesminkt worden aan boord en we konden genieten van een prachtige zonsondergang. Camping in Wellington was al geboekt dus dat was relaxt. Rond 22 uur stonden we weer op de top 10 in Welllington. Het waaide hard en ook weer wat regen. Jammer, maar dat mag de pret niet drukken. NU wel heel erg het gevoel dat we op de terug weg zijn, vakantie is weer bijna over. Maar enorm genoten.

5 jan. Vandaag afgesproken met mijn oude buurjongen uit Middenmeer Jeen. Hij woont in Wellington en in een koffietentje in Petone hadden we afgesproken. Was leuk elkaar na al die jaren weer te zien. Daarna snel door richting Wanganui. Daar niet zoveel gedaan. Marcel, Thije en Hidde hebben gezwommen. Het is weer een stuk rustiger op de campings en helaas is het weer ook weer minder. Normaal is het noorder eiland warmer maar wij hebben alleen maar prachtig zonnig weer gehad op het zuidereiland. Je hoort ons niet klagen. De volgende dag naar Waikomo Caves waar we de gloeiwormen willen zien. Beetje doorrijden want om 15 uur is de laatste excursie hebben we gelezen. Om 1455 uur kwamen we aanrijden, helaas volgeboekt. Maar er blijkt nog een mogelijkheid te zijn via de VVV. snel ergheen en o 1530 uur mogen we mee met de looptour. Viel allemaal een beetje tegen de grot was ingericht met grote grindtegels, trappen met armleuningen en extra verlichting bij de aftrapjes. Maar we kwamen voor de gloeiwormen en dat was super leuk en mooi om te zien. Leek wel een beetje de efteling. IN een bootje in de grot en boven je duizende lichtjes. de gloeiwormen dus.
Daarna de camper opgeruimd terwijl Mars weer ging zwemmen met Thije en Hidde. Ik heb me hier een beetje op verkeken wat een werk. Rond 19 uur nog nniet klaar maar wel even stoppen om een pizza te gaan eten. Gezellig restaurantje buiten de camping. Daarna het opruimen samen even afgemaakt. De laatste was gedaan en buiten opgehangen om te drogen. Toen we in bed lagen begon het enorm hard te regenen. Morgen de was toch maar in de droger doen.

• 12 Januari 2012 - 12:34

Opa/papa/Pieter:

We weten dat jullie terug zijn, maar zo wordt het verhaal mooi afgerond!