1770, yeppoon en cape Hillsborough - Reisverslag uit Yeppoon, Australië van Lonneke - WaarBenJij.nu 1770, yeppoon en cape Hillsborough - Reisverslag uit Yeppoon, Australië van Lonneke - WaarBenJij.nu

1770, yeppoon en cape Hillsborough

Door: Lonneke

Blijf op de hoogte en volg Lonneke

26 Augustus 2017 | Australië, Yeppoon

Nu toch tijd om Noosa te verlaten. Fijne relaxte mooie plaats. Leuke big4 camping. Maar er zijn nog heel wat km af te leggen voordat we in Cairns zijn. Vandaag rijden we naar 1770 (seventyseventeen), in dit jaar kwam Thomas Cook hier aan land. We hebben geen goede kaart van Australie dus vertrouwen helemaal op de TomTom. Achteraf niet de slimste keuze. Al snel verlaten we de bruce highway en rijden we over kleine weggetjes langs heel veel niemandsland en kleine slapende dorpjes. Na een paar uur rijden toch maar eens stoppen om te zien hoe we rijden want we hadden niet verwacht dat het zo'n lange tocht zou zijn. Maar goed onderweg wel wilde paarden gezien, veel koeien, prachtige vergezichten en zover je kon kijken niks. uiteindelijk arriveren we rond 16 uur op de camping in 1770. De jongens zijn gaan zwemmen en groot toeval we staan naast dezelfde mensen als op onze eerste camping in Calcoura. op deze camping lopen veel boskalkoenen. gezellig koken en eten in de campkitchen. blijft leuk. De volgende dag lopen we een stuk langs het strand bij 1770, prachtig. de jongens vinden een kokosnoot. Na een lekkere ijskoffie (de jongens zijn dol op ijskoffie) gaan we naar de camping. Thije en Hidde proberen de kokosnoot open te maken. Het lukt ze uiteindelijk met behulp van een echte aussie. wat zijn ze trots. Avonds spreken we nadere nederlanders die we al eerder in Noosa waren tegengekomen. Ons gesprek ging over de Kangaroos die we nog niet hadden gezien, tenminste niet levend. Zij vertelde ons dat bij cape hillsbourough er Kangaroos op de camping zijn. Daar gaan we heen. Het is alleen te ver om in 1 x te rijden dus we plannen de tocht met een stop in yeppoon. Ook de tocht naar Yeppoon is best lang maar we doen rustig aan, rijden niet hard stoppen relaxt voor een lekkere koffie. In yuppoon gaan we naar een camping met een enorme glijbaan. De jongens verheugen zich enorm hierop. Op de camping aangekomen leek het alsof de glijbaan dicht was maar gelukkig werd de waterglijbaan aangezet. Thije en Hidde konden niet wachten om te gaan zwemmen. Toen we de camper uitkwamen stond Thije oog in oog met een enorme emu. De camping emu, toch wel even schrikken. Terwijl de jongens gingen zwemmen gingen wij even boodschappen den voor het eten. Vanavond weer een steak op de bbq. Heerlijk. In Yeppoon is verder niet heel veel te doen dus de volgende ochtend rijden we door richting cape Hillsborough. Een mooi stuk om te rijden. We overnachten in het nationale park. We krijgen een plek bijna aan het strand. Vlakbij de camping zien we de eerste kangaroo. snel uitstappen. Mooi! op de camping zien we er nog 2. die avond is er een openlucht bios op de camping. Terwijl de kinderen genieten van de film Sing maken wij het eten. Na het eten gaan we naar de camper. Omdat het winter is, is het rond 18 uur al donker op de camping. als we naar de wc aan zien we een Kangaroo het toiletgebouw inlopen. leuk om even te kijken. de volgende morgen vroeg op want om 620 uur bij zonsopgang komen er veel Kangaroos naar het strand. Dus wekkerzetten. wow wat veel Kangaroos. prachtige foto's zonsopgang, aan het strand met veel Kangaroos. geweldig om te zien. zelf een Kangaroo met een jong in de buidel. na ruim een uur kijken en fotos maken gaan we ontbijten en klaar maken voor vertrek. Vandaag rijden we naar airly beach een klein stukje ongeveer 1,5 uur rijden.

• 26 Augustus 2017 - 11:10

Pieter:

Wat is dit weer een mooi verhaal Lonneke. Alsof we het zelf meemaken.
    Mijn complimenten !!

• 30 Augustus 2017 - 16:24

Kees De Vries:

Aan kangoeroes geen gebrek zo te zien. Ik dacht dat die beesten gewoon in het wild plassen. Voor de mannetjes een onvergetelijke ervaring.