Darwin - Litchfield en Kakadu - Reisverslag uit Kakadu, Australië van Lonneke - WaarBenJij.nu Darwin - Litchfield en Kakadu - Reisverslag uit Kakadu, Australië van Lonneke - WaarBenJij.nu

Darwin - Litchfield en Kakadu

Door: Lonneke

Blijf op de hoogte en volg Lonneke

30 Augustus 2017 | Australië, Kakadu

Na een goede vlucht kwamen we rond 22 uur aan in ons hotel. Na een lange tijd weer een echt bed. Ook wel weer lekker. Maar nu eerst slapen want morgenochtend vroeg worden we opgehaald voor ons Kakadu avontuur. We ontbijten, checken uit en gaan naar de afgesproken plek waar al snel Georgia komt aanrijden in haar 4x4 van Wayoutback. de komende 3 dagen zijn wij met een groep van 12 mensen. Allemaal aussies. Eerst rijden we naar Litchfield National Park. Waar we al onderweg enorme termietenheuvels zien. We stoppen op een plek waar er veel staan. Wat enorm bijzonder wat die termieten kunnen bouwen. Deze heuvels overleven branden en groeien ongeveer een halve meter per jaar. Daarna rijden we door naar een waterval de Florence waterval. Het zijn er eigenlijk 2. We duiken in het mooie heldere water. Georgia verzekerde ons dat het veilig was te zwemmen. We zwemmen naar de waterval. Prachtig en heerlijk verkoelend! Daarna een klein stukje te rijden voor de volgende stop de wangi falls. Maar eerst een wandeling en trap van 135 treden bedwingen. Het uitzicht is prachtig. Maar bij de waterval aangekomen zien we teveel mensen. De kinderen duiken gelijk in het water met de vele vissen. Daarna rijden we door naar de lunchplek. We stoppen bij een kleine camping waar Giorgia binnen no-time een heerlijk wrap lunch klaarzet. heerlijk. Giorgia haalt de huis python van de camping en Thije en Hidde mogen hem aanraken. eigenlijk best zacht zo'n slang. Na de lunch gaan we offroad een flink stuk rijden naar Kakadu. We overnachten in Cooinda, waar we aan et eind van de middag aankomen. Er staat een grote kooktent en daaromheen allemaal kleine 2 persoontentjes. Thije en Hidde willen samen in een tent. Georgia bereidt een heerlijke maaltijd met salade, gebakken aardappels en steak van de bbq. Smaakt heerlijk. Gezellige avond met de groep. Georgia verteld dat er snaakst dingo's op het terrein lopen en wilde paarden die het fijn vinden om zich aan de tent te schuren. Toen Thije en Hidde dit hoorde besloten ze toch maar om net samen te slapen. We gaan naar de tent en maken ons klaar voor de nacht maar eerst kijken we naar de sterren. Wow adembenemend zo mooi, zo veel. we blijven kijken. Daarna de tent in. We slapen lekker en worden gewekt door de geluiden van de natuur vooral heel veel vogels. Klaar voor een nieuwe dag kakadu. Na een goed ontbijt gaan we vandaag beginnen met de Yellow Water Cruise. We gaan voorin zitten. Al snel zien we de eerste croc. Uiteindelijk zien we er wel 28. Zowel zoutwater krokodillen als zoetwater. Zoutwater krokodillen zijn gevaarlijk maar leven anders dan de naam doet vermoeden ook in zoetwater. Wat zijn ze groot! enorm. Ook zien we heel veel bijzondere vogels. Helaas ben ik niet zo'n vogelaar waardoor ik de namen niet meer weet. Maar prachtig. Nadat we van de boot kwamen stond Georgia al te wachten met de 4x4 jeep. We rijden verder naar Nourlangie waar we de aboriginal kunst gaan bekijken. Georgia kon er veel over vertellen. Erg interessant. Daarna rijden we door naar de camping. Wederom staat er een grote kooktent met kleine tentjes eromheen. We kiezen een tent en zetten onze spullen erin. Daarna hebben we een uur tijd om even te verkoelen in het zwembad. Heerlijk. Om 16 uur rijden vertrekken we weer. Eerst rijden we naar een rivier waar veel krokodillen zwemmen. e zien ze jagen op vis. Super gaaf om te zien. Daarna gaan we naar Nadab lokkout waar een grote rots is waar we opklimmen. Onderweg bekijken we nog wat aboriginal art. Het is flink klauteren wat erg leuk is. Vanaf het hoogste punt heb je een prachtig uitzicht over Arnhemland. De zon gaat langzaam onder en wij genieten van het prachtige uitzicht. Daarna terug naar de camping waar Georgia weer een heerlijke maaltijd maakt. Kip met groenten van de BBQ en rijst. Dit keer slapen Hidde en Thije wel samen in een tent. De volgend ochtend moeten we vroeg opstaan want we vertrekken om 530 uur richting de Jim Jim waterval. Na een stuk rijden over wederom dirt roads beginnen we aan de wandeling van ongeveer een uur. Het is er prachtig. We klauteren over rotsen, glijden op onze billen en zo klauteren we een uur totdat we bij de Jim Jim komen. Omdat het nu droogseizoen is is de waterval droog. Dit is helemaal niet erg want het is er prachtig. Omdat wij vroeg zijn vertrokken is er nog niemand. We duiken in het water en genieten van de pracht. Dit is misschien wel het gaafste van de hele trip in kakadu. Geweldig. Na een tijd zwemmen, relaxen en foto's maken starten we aan de wandeling terug. Thije en Hidde vertellen mij waar ik moet staan waar ik moet oppassen. Fijn zulke goede gidsen. we rijden weer een stuk en daarna lunchen we ergens. We maken ons klaar voor een lange reis terug naar Darwin. Onderweg stoppen we nog op 2 plekken om even wat te drinken. Moe maar voldaan zijn we rond 18 uur weer in ons hotel. We settelen ons en na een goede douche gaan we eten. We slapen heerlijk vol mooie dromen va Kakadu. Vandaag de laatste dag australie. Wat een heerlijk land. Komen zeker terug! we besluiten wat wasjes te doen en rond 12 uur vertrekken we naar Darwin centrum. We lunchen, kopen de laatste souvenirs en gaan zwemmen in een stuk afgezette zee waar een enorm speel spring ding staat a la bommetje. Thije en Hidde en Mars gaan daarheen. Ik kijk en geniet. Eind van de middag gaan we naar het hotel eten daar wat en rond 20 uur vertrekken we naar het vliegveld. We vliegen straks naar Bali voor de laatste dagen van de vakantie. wat hebben we al veel gezien en meegemaakt. Wat was het fijn om samen zo lang weg te zijn.