Napier - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Lonneke - WaarBenJij.nu Napier - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Lonneke - WaarBenJij.nu

Napier

Door: Schagen

Blijf op de hoogte en volg Lonneke

20 December 2011 | Nieuw Zeeland, Wellington

Na ons vertrek uit Rotorua waren we van plan naar lake Taupo te gaan. Het bleef echter regenen waardoor we besloten hebben door te rijden naar Napier. Napier ligt bij Hawkes Bay wat een prachtige kustlijn heeft maar ook bekend staat om de wijn. Wederom een top 10 camping gepakt. Helaas niet zo mooi als Rotorua, maar klagen hoor je ons zeker niet. Het was een flink stuk rijden dus we kwamen pas aan het eind van de dag aan. Zondag op tijd opgestaan en langs de pier bij Napier gaan wandelen. Een leuk stadje. Daarna een heerlijke koffie bij Starbucks gedronken en naar de VVV gegaan om de tocht naar de Jan van Genten te regelen. Om 16 uur begint deze. Eerst nog naar een wijnboertje om daar te picknicken en de wijnfarm te bekijken. De tijd ging sneller dan verwacht dus het werd een snelle picknick en geen uitgebreide wijntour. De wijn die ze vanuit de farm verkochten was redelijk aan de prijs zo'n 25 $ wat neerkomt op ruim 14 euro. toen naar Cape Kidnappers want vanaf daar vertrok de traktor met daarachter 2 wagens. Super leuk op de wagen achter de traktor het strand op. De gids wist veel te vertellen over de breuklijnen en de poreuze samenstelling van de bergen. Veel van de bergen daar zijn opgebouwd uit as van vulkaan uitbarstingen en door de aardbeving. Je kan het zo afbreken e het brokkelt af in je hand. Je zag ook echt dat er regelmatig grote stukken naar beneden komen met bomen en al. Maar goed dat was super mooi om te zien net als de prachtige kust maar we kwamen voor de grootste op land levende Jan van Genten kolonie te bekijken. Maar de weg er naartoe met de traktor was een belevenis op zich ook zeker voor Thije en Hidde. over stenen, heel schuin en door het water. Een spektakel gewoon. Eerst kwamen we aan bij een kleine kolonie Jan van Genten die zaten te broeden. Wist je trouwens dat een Jan van Gent 1 maal een nest maakt en daar dan altijd terug komt. We hebben ze zien broeden en ook een jong gezien. Vanuit Nieuw Zeeland vliegen ze uiteindelijk naar Australie en keren weer terug wanneer ze gaan broeden. Zo iedereen weer wat geleerd over de Jan van Gent. Mooie vogel! daarna bij Cape Kidnappers aangekomen begon de wandeling naar boven. Wow wat is dat mooi. War een uitzichten. Ik ben met Thije en Hidde tot iets over de helft gekomen. Thije kon de wandeling naar boven aan maar Hidde redde het niet. Dus wij zijn schelpen gaan zoeken. Mars is wel naar boven gegaan en heeft duizenden Jan van Genten gezien. bijzonder. Rond 21 uur weer terug op de camping, toen snel koken. Maandag zouden we vroeg vertrekken naar Wellington. Voorspelling was mooi weer en de tocht duurt 5 uur dus we wilde graag in de middag in Wellington aankomen. Maar bij het opstaan was het weer bewolkt dus we hebben iets mee de tijd genomen. Thije en Hidde hadden inmiddels een Nederlands vriendje Joost gevonden en wilde graag nog even spelen. Daarna door naar Wellington. De camping zit aan de rand van een industriegebied dat Seaview heet, zo kan je je vergissen, maar wel humor toch? Want Seaview is het echt niet. De plek die we hadden voor de eerste nacht leek meer op een 'afwerkplaats' dan een mooie kampeerplaats. De volgende dag kregen we gelukkig de beste plek tegenover de speeltuin.
Vandaag zijn we met de bus Wellington in geweest, even de camper laten staan. Wellington is een hele vriendelijke gezellige stad. Prachtig gelegen. We kregen van een man de tip naar het speeltuintje te gaan bij het zandstrand, wow wat was dat mooi. blauwe zee met daaromheen mooie heuvels. Daarna naar het 'te papa' museum geweest. Dit museum was gratis. Wow wat een prachtig en groot museum is dat. een aanrader ook voor kinderen. Ze kunnen veel ervaren, voelen en doen. Zo hebben we gevoeld hoe naschokken van een aardbeving voelen en een reuze octopus op sterk water en in 3d gezien.
Uiteraard ook veel over vulkanen, breuklijnen, nieuw zeeland en de oceanen geleerd.
Daarna weer op zoek naar bus 83 om weer naar de camping te gaan. Daar kwamen Hidde en Thije direct Joost tegen. Dus gelijk weer spelen. Joost gaat met zijn zusje, ouders en oma morgen ook naar het zuider eiland. Dus dat is wel gezellig voor de mannen. Lekker gegeten en nu koffie, laptop en zo een boek. Morgen naar het zuider eiland. Eerste stop is Nelson de Marlborough Sounds. Het moet daar prachtig zijn.
Morgen om 1030 uur de boot! Oja vandaag de hele dag zon! Wat is dat lekker! de verwachtingen zijn ook super!
PS leuk om alle berichtje te lezen.

• 20 December 2011 - 10:02

Marga:

Wat weer een ontzettend leuk verslag Lonneke! Je schrijft heel beeldend, ik zit gewoon ook een beetje in Nieuw Zeeland! Moet heel imposant geweest zijn die jan van genten, John weet veel van vogels, ik zal het hem vertellen. Heerlijk ook dat jullie speeltuintjes tegenkomen, waar je ook naar toe gaat met de kinderen. Naar de mooiste plekken van de wereld, EEN SPEELTUIN is toch wel het allermooiste!!
    Veel plezier nog,
    X
    Marga

• 20 December 2011 - 11:02

John:

Stinkt naar zwavel he in Rotorua:)
    Mooie blog hoor!!

• 20 December 2011 - 13:54

Jen:

Leuk om de foto's te zien!!!

• 20 December 2011 - 14:01

Gerry:

Hoi lieverds,

Wat een gezellig verhaal, ik krijg ook zomaar zin in Nieuw Zeeland, misschien komt het er nog eens van.
    Prachtige foto''s, ook van de mannen, wat missen wij ze. Maar het is heerlijk dat ze genieten en lekker kunnen spelen.
    Hebben de JanvanGents indruk gemaakt op ze, zal wel he? Ook een leuke foto aan dat strand met die rode truien, perfect.
    Wat heerlijk dat jullie nu een beetje zon hebben, dat maakt het allemaal dubbel zo leuk. Het maakt het allemaal gemakkelijker, zo naar buiten kunnen etc.
    Lieverds, ik kijk alweer uit naar het volgende verhaal.

Veel liefs mam

• 20 December 2011 - 21:03

Kees:

Niet alleen boeiende verhalen maar nu ook beelden erbij. Het fototoestel doet het goed. Mooie plaatjes ook van de Jan van Gent. Misschien ontstaat hierdoor wel een vogelliefhebber bij de Schagens.
    Wat een mooie landschappen. We kijken uit naar zonnige foto's we hopen dat die nu gaan komen.
    Veel liefs van Kees

• 20 December 2011 - 21:07

La Buuf!:

Ziet er allemaal wel erg TOP uit! Net als jullie sneeuwwitte trap! Geniet lekker! La buuf!

• 20 December 2011 - 23:30

Opa/Pieter/Papa:

Hoi lieverds,
    Wat een mooi verhaal en welk een mooie foto's!
    Fijn dat het weer eindelijk mooi wordt.
    Leuk dat de mannen Joost ontmoet hebben en jammer dat de wijn zo duur is......
    Geniet.
    Tot de volgende ker.
    Liefs
    P P O

• 21 December 2011 - 07:06

Marloes:

Ik wil ook naar new zealand! Leuke verhalen lon en goed om de foto's te zien. Hier is alles nog rustig. Xxx