Queenstown deel 2, Milfort Sounds - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Lonneke - WaarBenJij.nu Queenstown deel 2, Milfort Sounds - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Lonneke - WaarBenJij.nu

Queenstown deel 2, Milfort Sounds

Door: Schagen

Blijf op de hoogte en volg Lonneke

03 Januari 2012 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Vrijdag (30 dec) zijn we rond 715 uur opgehaald met met een busje via Te Anau naar Milfort Sounds te gaan. De route erheen is al adembenemend mooi, je rijdt door prachtige bossen en wouden allemaal onderdeel van het wereld erfgoed. en verder zie je onderweg prachtige bergen met ruigen toppen veelal met sneeuw. Heel mooi om te zien. Net als het meer bij Te Anau dat is wederom prachtig. Tjee wat is Nieuw Zeeland mooi. Zelfs Thije zegt het regelmatig ' mooi he'
Milfort Sounds is een van de natste gebieden van NZ waar het, geloof ik, 360 dagen per jaar regent. We hadden geluk, prachtig weer met strak blauwe hemel. De chauffeur gaf ons de tip dat het een mooie dag was voor een helicopter vlucht. 25 minuten vliegen met een landig op de top van een berg in de sneeuw. Kids waren gratis. even over nagedacht en toen besloten ervoor te gaan. Voor ons trouwen hadden we geld gevraagd voor leuke en bijzondere excursies waarvan dit er 1 was. Dus gelijk geboekt. Na de cruise op de milford Sounds gaan we vliegen. De cruise was prachtig, kleine boot. En dat is wel zo leuk dan is alles niet zo massaal. Het mooie weer maakte het natuurlijk compleet. Onderweg naast een blauwe zee ook super mooie watervallen gezien en veel zeehondjes. Daarna in de bus naar het vliegveld. Daar aangekomen mochten we direct instappen. Wow dat ging snel, kids niet goed kunnen uitleggen dat we in eemn helicopter niet konden praten en een koptelefoon op moesten. Maar wat is dat spectaculair. het uitzicht is adembenemend en het snelle stijgen en dalen alsmede het schuin vliegen maakte het compleet. Dit was het geld meer dan waard. Toen volgde nog de landing in de sneeuw. Stonden we met korte broek en slippers in de sneeuw SUPER. de lucht was zo scherp zo helder. Dit is het leukste wat we ooit hebben meegemaakt. Spectaculair! een aanrader voor iedereen die naar NZ gaat. Dit moet je doen.
Daarna terug met de bus, wel 1000 x de foto's bekeken. Thije en Hidde vonden het heel leuk. ze vielen in de bus direct in slaap van alle indrukken.
Een half uur voor we aankwamen in Queenstown moest Hidde opeens overgeven. Het ijsje wat we tijdens de stop in te Anau hadden gekocht was niet goed gevallen. Mars zat onder. Terug op de camping snel douchen het was al rond 2015 uur en toen het centrum in om snel iets te eten. Hidde voelde zich weer helemaal goed.
Zaterdag optijd vertrokken om naar Haast te gaan. Maar toen we langs het Wanaka meer reden zaf=g dat er zo leuk uit dat we gestopt zijn. We reden toen net 40 km. heerlijke dag gehad aan het meer, beetje gezwommen, in het water gespeeld en gelezen. Heerlijk relaxt. We hoorde daar ook dat Haast niks was. Dus een goede beslissing. Dat bleek inderdaad toen we een dag later door Haast reden. Daar hoef je niet heen! In Wanaka hebben we ook O&N gevierd. De kids gingen om 22 uur naar bed, even wat foto's upgeload en de champagne geopend. In een tent naast ons was een feestje bezig met gezellige muziek. Mars en ik hebben de stoeltjes buiten gezet en genietend van de champagne muziek van de buren en de betoverende sterrenhemel gewacht tot 2012! vuurwerk gekeken vanaf een heuvel. Was niet heel veel. Daarna nog een wijntje gedronken bij de buren en rond 2 uur naar bed. De volgende dag om 7 uur op want we moesten zeker 6 uur rijden naar Grehmounth. Met de nodige stops lukte het ons daar rond 17 uur aan te komen. Thije en Hidde konden gelijk de speeltuin in. Wat is dat toch fijn. We stonden direct naast de speeltuin en vlakbij de zee. Mooi! De dag daarna doorgereden naar omgeving Nelson. Daar schrijf ik later weer over. Allemaal een heel gelukkig, gezond en fantastisch 2012!
Leuk om alle reacties te lezen!!!

• 03 Januari 2012 - 10:01

Kees En Ingrid:

Zo te lezen hebben jullie 2011 op spectaculaire wijze afgesloten. Milfort Sounds, helikoptervlucht en boottocht heel indrukwekkend allemaal. Wat maken jullie leuke verslagen en ook de bijbehorende foto's zijn geweldig. Wij volgen jullie op Google maps, het is dan net alsof wij jullie zien reizen door het landschap.
    Nog heel veel plezier gewenst met het laatste deel van jullie reis.
    Met veel liefs van Ingrid en Kees

• 03 Januari 2012 - 16:31

Gerry:

Wat geweldig dat jullie het zo fijn hebben. En wat genieten jullie, dit is echt de reis van jullie leven.
    Een helicoptervlucht super gewoon.
    En ook nog geluk met het weer!
    Hoop dat jullie dat meebrengen!
    Dat Thije en Hidde het zo leuk hebben is geweldig!
    Geef ze allebei een dikke pakkerd, we missen ze! En ju

• 04 Januari 2012 - 13:50

Jen:

Wat een geweldige foto's! Ziet er prachtig uit. Nog lekker een paar dagen genieten. Veel liefs Jen en de mannen

• 04 Januari 2012 - 20:41

Ramon:

Prachtige foto's en bijbehorende enthousiaste reisverhalen. Het lijkt bijna of ik zelf beleef. Veel plezier de laatste dagen!

• 06 Januari 2012 - 08:32

Ingrid:

Wat ziet het er allemaal prachtig uit! Het is wel echt een heel mooi land, en geweldig om te lezen dat jullie zo genieten!
    Ik moet ook nog even kwijt dat ik jullie kleine grote mannetjes wel heel erg stoer vind, op zo'n grote reis met papa en mama!!!
    Geniet nog even lekker!
    Liefs, Ingrid