Townville en door naar Mission Beach - Reisverslag uit Mission Beach, Australië van Lonneke - WaarBenJij.nu Townville en door naar Mission Beach - Reisverslag uit Mission Beach, Australië van Lonneke - WaarBenJij.nu

Townville en door naar Mission Beach

Door: lonneke

Blijf op de hoogte en volg Lonneke

26 Augustus 2017 | Australië, Mission Beach

Vandaag rijden we naar Townsville. Een flink stuk rijden (4,5 uur). In townsville staan we op wederom een big4 camping, helaas is deze camping niet mooi. Maar wel een groot zwembad en de jongens vermaken zich uitstekend. we eten een late lunch op de camping en hangen de natte handdoeken op om te drogen. beetje lezen, zwemmen en relaxen. De volgend dag is het plan om naar Magnatic island te gaan. Hidde wil nog steeds graag koala's zien en die zijn daar. Maar we zijn ook wel een beetje moe van steeds verkassen en willen wat rust in het schema. Uiteindelijk hakken de de knoop door en besluiten naar Mission beach te rijden en daar dan 2 nachten te blijven. Ik denk een hele slimme beslissing. In mission beach staan we op een prachtige camping. naast het strand, leuk zwembad, koffietentje om de hoek. fijn! we nemen de stoelen, bier, fris en chips mee naar het strand en gaan daar borrelen. wat is het mooi hier. Mars komt met het idee om de volgende dag te gaan kanoën in de tully river. Gaaf dat gaan we doen. Morgen worden we om 12 uur opgehaald. s'avonds koken we pasta in de camp kitchen. Op deze camping is het druk in de keuken, gezellig! De volgende ochtend na het ontbijt worden we geroepen door de buren. We gaan kijken er loopt een cassowary, wat een mooi beest. Wel afstand houden want ze kunnen gevaarlijk zijn. wat zijn ze mooi. we zien een moeder met 2 jongen. om 12 uur worden we opgehaald om te kanoën. In de tully river leven crocs. Bah geen fijn idee. Al na de eerste bocht komen we een krokodillenval tegen. maar er zit niks in......(of dat nu geruststellend is?). Ik zit met Hidde in de boot en Mars met Thije. Al bij de eerste stroomversnelling komen Hidde en ik vast te zitten op een rots. Gelukkig krijgen we hulp van de gidsen. Denk dat we in elke stroomversnelling wel even vast kwam te zitten. we hebben genoten het was leuk om te doen. Aan het eind wilde we nog even zwemmen maar dat mocht niet vanwege de crocs. Oeps, ze zijn er dus echt. Op de camping hebben gegeten in een soort snackbar/pizza restaurant. Patatjes voor de mannen en pizza voor ons. Daarna liepen we nog even naar het strand. Toen we onder de boom liepen vlogen er opeens enorm veel vliegende honden, soort grote vleermuizen uit de boom. gaaf om te zien. en dat met een bijna volle maan. lekker geslapen. Morgen door naar Atherton, het binnenland in.

• 30 Augustus 2017 - 16:43

Kees De Vries:

Ook wij zijn dit jaar in Townsville geweest. Toen een tocht door het regenwoud gemaakt. Mooi initiatief om een kanotocht te gaan maken. Wel spannend met die krokodillen en waterobstakels.