atherton en Cairns - Reisverslag uit Atherton, Australië van Lonneke - WaarBenJij.nu atherton en Cairns - Reisverslag uit Atherton, Australië van Lonneke - WaarBenJij.nu

atherton en Cairns

Door: Lonneke

Blijf op de hoogte en volg Lonneke

26 Augustus 2017 | Australië, Atherton

Onze volgende stop is Atherton. Atherton ligt in de tablelands ook wel de cairns highlands genoemd. Onze eerste stop zijn de Millaa Millaa watervallen. voordat we de watervallen gaan bekijken maken we op de parkeerplaats de lunch, tonijnsalade met brood, crackers met hummus. Daarna beginnen de aan de wandeling naar beneden. Wat uiteindelijk een heel klein wandelingetje is. Thije en Hidde besluiten naar de waterval te zwemmen. Het is best toeristisch en er zijn veel mensen. Mar de waterval is mooi. Volgens de jongens is het water heel koud. Daarna rijden we door naar de camping. Een mooie big4 camping. We krijgen een prachtige plek. Het is hard nodig een wasje te doen dus dat doen we maar gelijk. als de avond valt merken we echt dat we hoger zitten. Het is hier weer een stuk kouder. De vesten aan met een lange broek. Wel lekker slapen als het buiten kouder is. Vandaag gaan we naar Granite Gorge. Wat is het mooi hier. We kopen wat voer voor de rots wallybies. en starten de wandeling. eerst de wallybies voeren. Wat zijn ze tam, je kan ze aaien en eten uit je hand. Daarna verder met de wandeling die over prachtige grote rotsen gaan, lekker klimmen en klauteren. We zien oude dino voetafdrukken en mooie vergezichten. wow! Na de wandeling even afkoelen bij een stroomversnelling. op de terugweg zien we een bord dat er een meertje is waar het vogelbekdier is. We besluiten te gaan kijken en zien zowaar een paar vogelbekdieren. Ze zijn kleiner dan ik had verwacht. lastig om een foto te maken, want ze komen maar heel even boven water en duiken dan weer weg. in Atherton zelf gaan we op zoek naar een mountainbike verhuur. Marcel en de jongens willen graag mountainbiken. Is hier ook prachtig en uitdagend om te doen. helaas is de kleinste fiets nog te groot voor Hidde dus Mars en Thije gaan morgenochtend samen fietsen. In de campkitchen maken we wraps. Smaakte weer heerlijk. We zien hier ook veel termieten heuvels, prachtige omgeving. Terwijl Thije en mars aan het fietsen zijn gaan Hidde en ik een beetje wandelen, lezen en de camper opruimen. Want als M en T terug zijn vertrekken we naar Cairns. Een klein stukje rijden. Onderweg stoppen we in Kuranda. een mega toeristische plek waar je aankomt met de skyrail. we lopen hier wat rond en lunchen. We waren van plan de skyrail te doen maar besluiten dat we het niet gaan doen. Het is druk en Kuranda hebben we nu gezien geen zin hier morgen weer naartoe te gaan. We zitten in Cairns op wederom een grote camping met meerdere zwembaden en werelds grootste luchtkussen. Daar aangekomen zien Thije en Hidde gelijk dat Liam en Finn (vriendjes die ze ontmoet hebben in Noosa) er ook zijn. Ze gaan gelijk samen zwemmen. verder doen we vandaag niet zo veel. S'avonds eten we op de camping pizza. Na een goede nacht slapen hebben we vandaag besloten niks te doen. Beetje relaxen en herpakken, morgen moeten we de camper inleveren en vliegen we naar Darwin. Eind van de middag borrelen we met de ouders van Liam en Finn. Gezellig. Was een relaxte dag vandaag. De volgende dag herpakken we de tassen, maken de camper schoon en geven al het eten weg wat we niet meer kunnen gebruiken. Daarna rijden we naar Cairns. Hebben van een andere Nederlands gezin de tip gekregen naar Espalande te gaan. Dit hadden we gisteren moeten weten. Een prachtig openlucht zwembad met strand. Zo mooi. Helaas kunnen we niet zwemmen dus lopen er met blote voeten doorheen. Daarna lunchen we uitgebreid in een restaurant. Heel fijn. Daarna camper aftanken en inleveren. Dit gaat allemaal heel voorspoedig. met een taxi gaan we daarna naar het vliegveld. We vliegen om 19 uur naar Darwin. Ongeveer 2 uur vliegen.