Bali, Sanur - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Lonneke - WaarBenJij.nu Bali, Sanur - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Lonneke - WaarBenJij.nu

Bali, Sanur

Door: Lonneke

Blijf op de hoogte en volg Lonneke

30 Augustus 2017 | Indonesië, Sanur

Rond half 1 s'nachts landen we op Bali. De baggage is er snel en lopen naar de aankomsthal. Veel mensen staan er met bordjes met namen erop. Wij hadden een transfer geboekt maar konden onze naam niet de eerste keer vinden, nog maar eens langs lopen. En daar zien we onze naam. We lopen met de chauffeur richting de taxi's. daar moeten we nog even wachten. Hidde en Thije zijn moe, het is gevoelsmatig al na 2 uur. Na 3 high fives gegeven te hebben zijn ze er wel klaar mee. De taxirit duurt 50 minuten en ondanks dat het na middernacht is is het nog druk op straat. Thije kijkt zijn ogen uit en praat ronduit. In et hotel aangekomen worden we snel naar onze kamer gebracht. Het is een huisje met eigen tuin. De kinderen slapen boven. Ze vallen bijna direct in slaap. Rond 9 uur is iedereen weer wakker. Hadden gedacht het ontbijt niet te halen maar nu dus wel. Na het ontbijt gaan we de buurt verkennen en lopen naar het strand. Wat is Sanur veranderd. waren hier 15 jaar geleden, maar nu overal restaurantje sop het strand en een soort boulevard. We lopen langs de kust en drinken kokoswater op een terras. Uiteindelijk zien we een wel heel relaxt zwembad, ligstoelen in het water en fijne zitjes. We besluiten te vragen wat het kost om daar te zitten en zwemmen. Voor 600000 rupiah (40 euro) mogen we daar met zijn 4tjes de hele dag zijn en gebruik maken van de faciliteiten. En dat bedrag opmaken aan eten en drinken. we hebben een heerlijke dag bij Byrdhouse. Op de weg terug naar ons hotel stoppen we bij een stalletje wat tours verkoopt. We besluiten voor zondag een tour te boeken (waterval git git, tempel, rijstvelden, lovina en warmwaterbron). s'avonds eten we in Sanur centrum bij de Three Monkeys. De volgende ochtend om 9 uur start de tour. verwachting is dat deze 10 uur gaat duren. Echter bij de lunch lopen we al flink uit. We besluiten Lovina en de bron over te slaan. Erg interessant allemaal maar we merken dat we geen energie hebben om alles op te slaan. Daarnaast is de driver een enorme kletskous in gebrekkig engels wat het wel vermoeiend maakt. s'avonds eten we wat op het strand. de volgende dag besluiten we weer naar Byrdhouse te gaan. zwemmen, lezen, relaxen en lekker eten. Dinsdag de laatste volle dag boeken we voor Thije en Hidde surflessen in Kuta. super cool en het gaat gelijk goed. Wat een stoere jongens. Rond 15 uur zijn we terug in Sanur waar we lunchen in smorgas. heerlijk. Terug in het hotel zien we een mail van onze reisagent dat er een storm is in Hong kong en dat dat wellicht voor vertraging kan zorgen. Onze vlucht gaat woensdag. We kijken naar de vluchtstatus en zien dat onze vlucht geannuleerd is. Wat nu. we hebben even contact met Manon, onze reisagent en zij gaat uitzoeken wat ze kan doen. Wij gaan uiteten en weten dus niet of we langer in Bali moeten blijven. Als we wakker worden de volgende dag weten we nog niks. We besluiten te bellen met Cathay in Den Pasar. Na een uur bellen en veel in de wacht staan hebben we duidelijkheid. We vliegen vandaag niet maar een dag later. Gelukkig kunnen we een nacht langer in het hotel blijven. Een extra dag besteden we wederom bij Byrdhouse en S'avonds eten we bij Nu lazer. Een heerlijke extra dag Bali. Donderdagochtend gaan we ontbijten in Sanur centrum en om 13 uur worden we opgehaald om naar het vliegveld te gaan. De reis verliep voorspoedig. Wat hebben we een prachtige reis gemaakt. Nu dromen over de volgende lange verre reis.